beoordeling tikken review schrijven reviews lezen
Review musical Soldaat van Oranje: episch

Soldaat van Oranje is een musical die zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog en vertelt het waargebeurde verhaal van één van onze grootste verzetsstrijders Erik Hazelhoff Roelfzema. Hij was een Nederlandse student die zich aansluit bij het verzet. De musical is al sinds 2010 te zien in de TheaterHangaar in Katwijk en heeft in totaal al meer dan 3,3 miljoen bezoekers betoverd. Soldaat van Oranje is een epische musicalervaring is die je niet snel zult vergeten.

musicalsetting De setting van de musical

Het eerste wat opvalt als je de TheaterHangaar binnenkomt, is de enorme 360 graden ronddraaiende tribune die het toneel omringt. Dit is de grootste draaiende tribune ter wereld en het is indrukwekkend om te zien hoe deze tijdens de voorstelling gebruikt wordt om verschillende decors te tonen. De tribune draait langzaam rond en het publiek volgt de acteurs terwijl ze zich verplaatsen van de ene locatie naar de andere.

musicalcast De cast en hun prestaties

Een van de belangrijkste redenen waarom Soldaat van Oranje zo'n succesvolle musical is, is de geweldige cast. Het is indrukwekkend om te zien hoe de acteurs hun personages tot leven brengen en hoe ze de emoties van het publiek weten te raken. De hoofdrol van Erik Hazelhoff Roelfzema is in het verleden al gespeeld door verschillende acteurs en momenteel door Alexander Schuitema en Milan Sekeris. Beiden zetten een fantastische prestatie neer en weten de complexiteit van hun personages op een prachtige manier te vertolken.

muziek en choreografie De muziek en choreografie

De muziek in Soldaat van Oranje is gecomponeerd door Tom Harriman en het is een mooie mix van bekende en originele nummers. De muziek draagt bij aan de sfeer van de voorstelling en weet de emoties van het publiek te versterken. De choreografie is ook zeer indrukwekkend en voegt een extra dimensie toe aan de voorstelling. Het is fascinerend om te zien hoe de acteurs dansen en bewegen op de draaiende tribune.

context soldaat van oranje De historische context

Soldaat van Oranje is niet alleen een geweldige musical, maar het is ook een belangrijk stuk geschiedenis. Het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn medestrijders laat zien hoe moedig en vastberaden gewone mensen kunnen zijn in tijden van oorlog. De musical biedt een unieke kijk op de Tweede Wereldoorlog en laat zien hoe deze gebeurtenissen nog steeds relevant zijn voor ons hedendaagse leven.

impact op publiek De impact op het publiek

Soldaat van Oranje is een musical die je niet snel zult vergeten. Het is een epische ervaring die je meeneemt op een emotionele reis. Na de voorstelling voel je je misschien wat uitgeput, maar ook vervuld en geïnspireerd. Het is indrukwekkend om te zien hoe deze musical een diepgaande impact heeft op het publiek en hoe het nog lang nadat de voorstelling is afgelopen, blijft resoneren.

Soldaat van Oranje: 'gewoon' een epische musicalervaring

Kortom, 'Soldaat van Oranje' is een indrukwekkende musicalervaring die zeker de moeite waard is om te zien (zolang het nog kan). De setting, cast, muziek, choreografie en historische context komen samen om een onvergetelijke voorstelling te creëren. Het is niet moeilijk te begrijpen waarom deze musical al sinds 2010 een groot succes is en nog steeds zoveel bezoekers trekt. Als je de kans hebt om Soldaat van Oranje (nog) te zien, zou ik het zeker aanraden. Momenteel zijn er nog kaarten t/m juli 2023 verkrijgbaar via de site. Het is een ervaring die je niet snel zult vergeten als je ook deze recensies wilt geloven.

Laat je jouw recensie hieronder achter?

Foto review musical Soldaat van Oranje is een uitsnede van het Songbook via Bol.com

05-04-2023 Deel